Azonban az igazi rejtély a 
koronánkat illetőn – és amitől valóban egyedülálló az egész Földön – az az, hogy 
beleépítettek 12 úgynevezett „beszélő, 
gondolatrezgésre hajlamos követ”.  
A magyar Szent Korona igazi rejtélye
Az utóbbi időkben egyre többen 
foglalkoznak a koronakutatással, azaz próbálják megfejteni a Szent Koronánk 
rejtélyét. Azzal ugyanis szinte mindenki egyetért, hogy valami titokzatosság 
bizony erősen körüllengi „őszentségét”.

Elméletek
A Szent Korona történetével 
kapcsolatban két fő vonalra oszthatók a vélemények. Az egyik csoport szerint 
István királyt nem 
ezzel a koronával koronázták meg, azaz az államalapításnak sincs hozzá 
semmi köze. Ezen elmélet szerint a korona két fő részből áll, egy latin részből 
(lévén, hogy latin nyelvű feliratok vannak rajta), amit nem tudják, hogy ki és 
mikor készíttetett, valamint egy görög részből (görög nyelvű feliratokkal), 
amelyet VII. Dukász Mihály bizánci császár adományozott I. Gézának. S mivel 
Dukász Mihály az 1070-es években uralkodott, így István király sem viselhette 
azt.
A másik csoport véleménye szerint 
azonban eleve ezt 
a koronát küldte II. Szilveszter pápa 
István koronázásához. Általában a köznapi életben is erre a koronára mondják, 
hogy Szent István koronája. Az eredeti koronán azonban valószínűleg nem 
ugyanazok a zománcképek szerepeltek, mint ma, néhányat azóta kicseréltek. Révai 
Péter koronaőr állítása szerint a Korona hátulján - a mai Dukász kép helyén - 
eredetileg egy Mária kép volt. Pap Gábor elemzése szerint pedig Konstantin 
helyén Atilla, ugyanakkor Géza helyén Buda képe kellett hogy álljon. Mivel tehát 
a Dukász kép később került a koronára, az eredetileg sokkal hamarabb is 
elkészülhetett, s Istvánt is megkoronázhatták vele.
Mint látható, a kétféle elmélet 
szöges ellentéte egymásnak. Márpedig mi van, ha mindenkinek igaza van, az egyik 
tábornak is, meg a másik tábornak is. 
Hiszen minden elmélet kialakulásához kell, hogy annak legyen valamilyen 
alapja.

A Magyar Szent Korona 
ábrázolása a Fugger-Krónikában
Megválaszolatlan kérdések
Először azonban tekintsük végig, 
hogy a legnevesebb koronaszakértők vizsgálata milyen fontos részleteket tárt már 
fel.
A magyarok koronája minden jegyében 
közép-ázsiai jegyeket mutat. Ezt igazolta Csomor 
Lajos igen összetett, kormeghatározó összehasonlító, néprajzi, 
művészettörténeti, mitológiai, ötvöstechnikai elemzése is. Ennek során 
megállapította, hogy a korona nem lehet sem bizánci, sem dél-, nyugat-, vagy 
észak-európai készítésű. A zománcképeken használt technika miatt nagy 
biztonsággal állítható, hogy a korona csak 
kaukázusi ötvösműhelyben készülhetett. Ha ez így van, akkor vajon kinek 
a számára készült és hogyan került a magyarokhoz?
Pap Gábor kiváló kutatónk hívta 
fel a figyelmet arra, hogy a Szent Koronának nagyon fontos képi programja van, 
ami a tárgy teljes egészére kiterjed. Ez a tény a kutatókat arra engedi 
következtetni, hogy semmiképp sem készülhetett két különálló koronából. De vajon 
ki és mikor tervezte meg ezt a képi programot?
Csomor állítása szerint a Szent 
Korona előbb hun, majd avar tulajdonban volt, később a Frank Birodalomba került. 
Nagy Károlyék hadjáratai során tonnaszámra hordták ki az avaroktól elrabolt 
aranyat, s a kutatások szerint a magyar korona is közöttük volt. Valószínűleg 
ezzel koronázták meg aztán Nagy Károlyt is, aki annyira ragaszkodott ehhez az 
ereklyéhez, hogy halála után is azzal együtt temették el. III. Ottó német-római 
császár szabadította ki a föld alól, s ő vitette el Rómába II. Szilveszter 
pápának, aki majdan Istvánnak adta azt. De vajon miért 
adta a pápa a magyaroknak a koronát, holott a lengyelek már korábban 
szintén bejelentették ugyanezen irányú igényüket?
1038. augusztusában István király 
az országot a Szent Korona képében Szűz Máriának ajánlotta fel. Ez egy Ég és 
Föld között megkötött szerződés, amely értelmében a Kárpát- medence a korona 
tulajdonává vált. Részben ez a szerződés magyarázza a korona szentségét is. De 
valószínűleg valami többről lehet szó, hiszen a szent jelzőt semmire sem szokták 
ok nélkül ráragasztani. Márpedig a magyar korona mindig is szent volt, már 
azelőtt is, hogy a pápa megáldotta volna. Sőt, a pápa abszolút nem is diszponál 
a korona szentsége fölött. Felvetődik a kérdés, hogy akkor vajon 
mi adja a magyar korona szentségét?
A Szent Korona a II. világháború 
végén az amerikaiak kezébe került, s majd csak 1978-ban szolgáltatták vissza 
nemzetünknek. Sajnos sokáig csak múzeumi tárgyként mutogatták, míg végül a 
jelenlegi helyére, a Parlamentbe nem került. Holott a közjogban a magyar korona 
– a világon teljesen egyedülálló módon – sohasem számított tárgynak, sokkal 
inkább élő minőségnek, közjogi méltóságnak. Míg más országokban az uralkodóknak 
választottak koronát, addig nálunk mindig fordítva történt, a korona választott 
magának királyt. De vajon 
mi lehet az oka, hogy Magyarországon minden jog a Szent Koronához, mint 
személyhez kapcsolódik?
Szintén Pap Gábor mutat rá arra 
is, hogy a koronáknak többféle csoportja van. Vannak un. házi 
koronák, melyeket akár hétköznap is a fejükre tehettek az uralkodók, 
vannak országló 
koronák, melyeket csak ünnepnapokon volt szokás hordani, illetve van egy 
harmadik csoport, a beavató 
korona, amelyből azonban a legújabb történelemből csak egyet ismerünk, a 
magyar Szent Koronát. Ezt a típust csak egyetlen egyszer használhatta a király, 
s miután a beavató szertartás véget ért, a koronát el is zárták egészen a 
következő koronázásig. Márpedig ha a Szent Korona ilyen beavató korona, vajon 
az ereklye milyen tulajdonsága, összetevője eredményezi ezt a képességét? 
Továbbá honnan, kitől és milyen módon kaphat beavatást az 
ereklye viselője?

Osztyák-szamojéd (szölkup) sámán agancsos vaskoronája és a 
Magyar Szent Korona 
Lehetséges válaszok
Az ősi rovósámánjaink által írt 
feljegyzésekben - az Arvisurákban - többen is említést tesznek a Szent Korona 
eredetére vonatkozóan. Ezen feljegyzések szerint a ma is ismert ereklyénk három 
különböző korona igen 
gondosan megtervezett és kivitelezett összedolgozásával készült, és éppen ebből 
ered a hármassága, ugyanakkor egyik rejtélye is. Az első és egyben legrégebbi az 
aranykeresztes, oldalfüggős, drágakövekkel telerakott, tömör arany Uruki 
sámánkorona, amely az ősmagyar, feltétel nélküli szeretet vallását 
képviseli. Ez jelenti a leges-legnagyobb értéket, hiszen annak idején ezt maga 
Gilgames készíttette (a feljegyzések szerint Gilgames Kr.e. 3578-ban született). 
Ám az iszlám erőszakos hittérítése és nyomása miatt, jogutódként, az Álmos- és 
Lebéd-házi fejedelmeknek ajándékozták, s később számos történelmi személyünket 
koronáztak meg vele. Másik a Dukász 
Mihálytól kapott zománcképes 
korona, amely a Bizánci egyházat képviseli, s a harmadik a pápától kapott liliomos 
aranykorona, ami értelemszerűen a Római egyházat képviseli. Azzal a 
céllal dolgozták össze eggyé, hogy ily módon is hirdessék: 
hazánkban minden vallásnak békésen meg kell férnie egymás 
mellett! Hiszen Isten csak 
egy van, és egyik vallás sem közösítheti ki a maga számára. Ez egykor köztudott 
volt az Ős-Magyar Egyház tagjai között, épp ezért fogadtak maguk közé bárkit, 
fajától, nemétől és vallásától függetlenül.
A Gilgames-korona
Első királyunk, István idején még 
nem volt meg ez a hármas koronánk. Létezett azonban az a tömör arany, sok-sok 
drágakővel díszített uruki korona, melyet a Nimród-Gilgames-Árpád vérvonalbeli 
fejedelmek koronázásához mindig 
is használtak.
Az ősi feljegyzések megemlítik, 
hogy miután Jézus Harapi 
Birodalmából, az indus-völgyi tanulmányútjáról visszatért, utána beavatott 
fejedelemként Nippurban Krisztussá, Urukban pedig királlyá koronázták, mégpedig 
ezzel a bizonyos uruki zikkuratban őrzött Gilgames koronával.
Érdekes adalékokkal szolgál az 
Arvisura a Gilgames-korona kapcsán Romulus és Rémus történetéhez is. Eszerint 
Romulust a görögök elleni győzelmét 
követően az uruki hagyományok szerint ezzel a koronával királlyá koronázták, 
mivel az etruszkok tisztában voltak vele, hogy Romulus és Rémus széki-hun 
származásúak, s hogy Nimród családjának Gilgames-ágából származnak. Így lett 
Romulus Róma első királya, Rémus pedig a helyettese. Kr. e. 753. július 1-jén 
vezették be a királyságot, s ezután még 6 etruszk királyt választottak és 
koronáztak meg ezzel az ereklyével.
De még számos más, neves 
történelmi személy is ettől a koronától kapott beavatást. Amikor a hunok az 
ellenálló itáliai városokat 452-ben földig lerombolták, a hadisarcot 
vállalóknak és az etruszk városoknak megkegyelmeztek. A rasna-szövetségbeli 
etruszk vitézek Atilláék mellé álltak és olyan hatalmas hadsereg szerveződött, 
hogy Róma népe megdermedt a látványától. „Mikor 
a város közelébe értek, a hadjárat következő napján az úzok kerültek napos 
szolgálatba. Mivel Éciusz ekkor is megfutamodott, az Alba-hegység síkul és oskus 
lovasai ellepték a veji Szent-ligeteket. Magukkal hozták Gilgames koronáját és 
az Arnó-nemzetség Atillát az eljövendő “Világ-Urává” koronázta”.
István király koronázása
István király idején tehát még 
csak a Gilgames-korona volt meg, illetve ekkor került a magyarokhoz az a 
liliomos aranykorona, amelyet úgymond a pápa küldött Istvánnak. Erről a 
koronáról azonban nem árt tudni, hogy az valójában a rokon Rasna 
Szövetség tulajdona volt. Hogy ez mit is jelent pontosan, a következőket 
kell tisztán látnunk:
Kr.e. 1700 körül, a Fekete-tenger 
északi részéről Rasna avar fejedelem vezetésével 12 törzs érkezett Erdélyen és 
az Eszter (Ister) félszigeten keresztül az „Apó” síkságra, a későbbi Pó 
folyóhoz. Később, Kr.e. 1480-1465 között Arnó avar vezér vezetésével újabb 12 
család érkezett ide, és együttesen alapították meg a Rasna Szövetséget, amely 
Kr.e. 1145 után élte a fénykorát. Az etruszkok oly nagyot alkottak a 
bronzgyártás, szobrászat és festészet terén, mint addig még egyik nép sem. Ennek 
is köszönhető, hogy Rómától Kr.e. 88-ban állampolgári jogot kaptak.
Ennek a szövetségnek a tulajdonát 
képezte tehát a liliomos aranykorona, amit később Fekete-Arnó családja a 
pápaságnak adományozott. Ezt kifejezetten azzal a céllal őrizgették, hogy ha 
egyszer a Jász-síkságon királlyá akarnak koronázni valakit, akkor a szertartást 
ezzel a rejtegetett avar lugal-koronával lehessen elvégezni. Géza fejedelem 
idején a Budavári Beavatott Központ azt a parancsot adta Turu-Domonkosnak 
(későbbi nevén Domonkos érseknek), hogy egyházi továbbképzés céljából menjen el 
Rómába. Ott ismerkedett meg egy Béla nevezetű férfival, aki a Vatikán 
könyvtárosa, s egyben az avar nemzetiség kanonokja volt. Az ő segítségével 
tettek lépéseket ahhoz, hogy Vajk-István részére a pápai királyi koronát 
elnyerjék. II. Szilveszter pápától ehhez ígéretet is kaptak. Ugyanakkor a 
lengyelek is jelentkeztek királyi koronáért.
Még mielőtt a pápa koronát küldött 
volna Magyarországra, Istvánt 1000. augusztus 20-án magyar királlyá koronázták az 
Uruki aranykoronával. A 
koronázás másnapján Domonkos érsek visszaindult Rómába, hogy II. Szilveszter 
kíséretében részt vehessenek a Ravennában tartandó zsinaton. Magukkal vitték a 
Gilgames-koronát is, amelyet II. Szilveszter ott megáldott. Mivel II. 
Szilveszter is beavatott volt, szinte megdermedt a sok drágakővel ékesített 
színarany korona kisugárzásától. Ez az uruki 
korona telepatikus parancsa irányította 
II. Szilvesztert döntése meghozatalában, mely döntés szerint a liliomos korona 
Esztergomba került, s nem Lengyelországba.
Miután megkaptuk a liliomos 
koronát, 1001. 
augusztus 20-án Istvánt ismét megkoronázták, immár a pápától hozott 
koronával. Igen figyelemreméltó az a szertartási leírás, amit az Arvisurákban 
feljegyeztek István keresztény királlyá történő koronázásáról.
„Ekkor 
ráadták Istvánra az apostoli pántokkal ellátott palástot… Utána István beült az 
Ordoszból hozott aranyozott királyi székbe és Domonkos a fejére tette az Úr 
városbéli, majd föléje a 
liliomos királyi koronát.”
Mint az a fenti idézetből kiderül, 
valamilyen okból kifolyólag a liliomos korona valamivel bővebb volt a másiknál, 
talán éppen azért, hogy a két koronát egymásra lehessen illeszteni. De 
mindenképpen fontos lehetett, hogy az 
uruki korona ekkor is a király fejére kerüljön, hiszen anélkül nem 
valósulhatott volna meg a 
második beavatási szertartás. Ezek után el 
lehet gondolkodni azon, hogy Istvánnak milyen nagy volumenű feladatot kellett 
véghezvinnie, hogy két ilyen beavatásra is szüksége volt. (De mint látni fogjuk 
I. Lászlónak szintén.)
A hármas korona 
elkészítése
Amikor Géza 1077. április 25-én 
elhunyt, László kiskirály nem akarta magát megkoronáztatni, illetve a fejébe 
vette, hogy csak akkor koronáztatja meg magát, ha Salamon király már nem él. De 
a tizedesek intézménye 1077. május 1-én az uruki Gilgames-koronával királlyá 
koronázta. Ekkor döntötték el a hármas királyi koronának az összeszerelését, 
amellyel Dajka beavatott 
aranyművest bízták meg. 
Dajka ekkor Magyarka Beavatott Központban tevékenykedett. Magyarka körülbelül a 
mai Tbiliszi területén volt, azaz a 
Kaukázus vidékén. Ez a leírás pedig tökéletesen fedi Csomor Lajos 
állítását a korona keletkezési helyét illetően.
„A Dukász Mihály által küldött bizánci koronát volt ideje Dajka beavatott 
aranyművesnek a beszélő köveink gondos elrendezésével a Fekete-Arnó által 
Rómából és Firenze városából elhozott koronával, a Gilgames pántokkal és az 
Ibos-csillagra (Kr. e. 3970-ben) néző beavatott kereszttel összeszerelni. A 
Korona drágakövei közé Dajka beavatott azért rejtette el a beszélő, 
gondolatrezgésre hajlamos kövecskéket, hogy azok a 24 Hun Törzsszövetség 
beavatottjainak gondolatrezgéseit átadják”.
Mint az a fenti idézetből is 
kitűnik, Dajka sámán és aranyművesei nagyon aprólékos és precíz tervezés után 
készítették el az ereklyét. Azaz valószínűleg ő volt annak a képi programnak a 
megalkotója, mely programot Pap Gábor művészettörténész olyan kiválóan 
felfedett.
István-Vajk és Imre hercegek 
szentté avatása után László királyunk immár hajlandó volt magát az új Szent 
Koronával megkoronáztatni, miután Salamon Pólában vízbe fúlt. Így került sor 
1087-ben a jelenlegi Szent-Koronánk használatára, mivel László királyunkat a 
nemesi rendek is királlyá koronázták vele.
„Kálmán király a 
KÁLL-tanácsban elfogadta a „Koronaelméletet”, ami szerint: a Föld, Életjog, 
Termés, Bölcsesség és Béke biztosítéka a mi hármas koronánk, amely Gilgames 
abroncspántos, a római Fekete-Arnó féle és a bizánci koronából lett 
összeállítva”.
Mindezeket figyelembe véve 
világossá válhat, hogy miért is van némi igazság alapja mindkét elméletnek a 
korona eredetére vonatkozóan. Hiszen akik tagadják azt, hogy a Szent Koronánkkal 
koronázták volna meg Istvánt, valóban igazuk lehet annyiban, hogy akkor még nem 
volt meg a jelenlegi formájában. Akik viszont ennek fordítottját állítják, 
szintén jogosan teszik azt, hiszen ha még nem is volt egybeötvözve, de 
külön-külön mégiscsak az István fejére került mind a Gilgames korona, mind a 
liliomos etruszk korona is. Márpedig az egész ceremónia lényege a beavatásban 
rejlik, azt pedig István így is megkapta.
Azért így is marad még néhány 
nyitott kérdés, hiszen a Szent Korona képei közül valószínűleg valóban 
kicseréltek néhányat. Márpedig ha ezt valaki tudatosan tette, akkor annak nem 
volt más célja, mint hogy azt a bizonyos képi programot megváltoztassa, s vele 
együtt talán az egész magyar nemzet sorsát is. Érdemes elgondolkodni rajta, hogy 
ez vajon kinek állt érdekében, s hogy tehetünk-e ellene valamit?
Másik dolog, hogy a feljegyzések 
szerint a Gilgames koronából – a szent köveket leszámítva – csak kevés 
aranyrészt használtak fel a beavatott aranyművesek. Olyannyira, hogy a „maradék” 
koronát még a későbbiekben is használták kisfejedelmek megkoronázására. Vajon 
hol van most ez a bizonyos maradék Gilgames-korona, s nem lehet-e még fontos 
szerepe, ha egyszer majd előkerül?
A beszélő kövek
Azonban az igazi rejtély a 
koronánkat illetőn – és amitől valóban egyedülálló az egész Földön – az az, hogy 
beleépítettek 12 úgynevezett „beszélő, 
gondolatrezgésre hajlamos követ”. Ezek 
a kövek a Szíriusz-rendszerből, Arvisura-Anyahita hozományaként kerültek 
Ataiszra, Kr. e. 8508-ban.
„Ataisz 
süllyedésekor, a nagy földindulás, tengerháborgás, égszakadás alkalmával csak 
azok a hajók menekültek meg, amelyeken Joli-Tórem boglárjai voltak elrejtve”.
Azaz mind a tizenkét követ 
kimenekítették a süllyedő szigetről, s azok mind valamely ataiszi 
gyarmatbirodalomra kerültek.
Az első kő - Kr. 
e. 4040-ben Agabához került Ordoszba (mai Kína északi része, Baoto), aki 
újjászervezte a 24 Hun Törzsszövetséget.
„Az agabák Ataisz pusztulásakor a mai Kína keleti részén értek partot, s 
telepedtek meg. Mikor a kinajok nyomása miatt veszélyessé vált a helyzet, Agaba 
lánya, Ibolya a titkok szentélyében a beszélő bogláron keresztül Joli-Tóremhez 
fordult, hogy mitévők legyenek. Ekkor a bogláros menyasszonyi fejdísz 
megszólalt: Rakjatok meg három hajót mindenfélével és menjetek el Ordoszba, ahol 
békesség és boldogság vár rátok!"
Agaba legkisebb lánya, Piroska örökölte édesanyjától az Ataiszból származó 
bogláros fejdíszt, melynek legékesebb köve minden almafavirágzáskor – mikoris az 
esküvőket tartották – beszélni kezdett és elmondta, hogy holdtöltéig mit hoz a 
jövő. Ezt a beszédet azonban csak a menyasszony és a vőlegény hallhatták. Máskor 
mindig őriznie kellett valakinek. A beszélő bogláros fejdísz a 24 Hun 
Törzsszövetség egyik törzséhez, az úzokhoz került. Minden negyedik évben egy 
kegyhelyet kellett építeniük, mert ha nem kerül minden negyedik évben új helyre 
a boglár, akkor elveszti a beszélő képességét s így megszűnik az összeköttetés a 
bolygó szelleme és az emberek között. Ezt mindig nagy titokban tartották, és még 
fegyveresen is őrizték. Agaba fősámán szintén a bogláros fejdíszhez fordult, ha 
valamiben fontos döntést kellett hoznia.
    
    
A 
második kő - Bogács 
kalandozásakor került Kuszkó Birodalmából (mai Peru területéről, Cuscoból) az 
ordoszi Beavatott Központba Kr. e. 1695-ben.
„Amikor Csaba Kr. e. 1695-ben rokonlátogatást tett az indijóknál, 
visszatértükkor Lia fejedelmi leány is velük tartott. Az apja ekkor úgy 
határozott, hogy a leányával elküldi Ordoszba Joli-Tórem kövének mását, hadd 
éltesse ez is a két nép összetartozásának tudatát. Ordoszban nagyon megörültek a 
második beszélő boglárnak. Mivel a Csaba féle elődök hajóútjai közben több 
beszélő kő került a 24 Hun Törzsszövetség birtokába, ennek cseréje Hétváros 
Nagyszaláján történt.”
A harmadik, 
negyedik, ötödik kő - Gilgames 
ajándéka volt Aranka, Erzsébet és Mari úz származású leányoknak, akik a kérésére 
a legtöbb fiút szülték neki.
„A legnagyobb erejű gondolatrezgés követ Gilgames örökölte a vitézségéért Árpád 
kőfaragó fejedelem révén. Gilgames ezt a fején hordta egy tündöklő hármas 
koronába építve Az Özönvizek után Gilgames király sok beszélő követ adományozott 
az ordoszi uralkodóházak részére”.
A hetedik, 
nyolcadik, kilencedik és tizedik köveket 
- amelyek Nimród, Gizella, Sangi és Khadafi kövei voltak - a Karnaki Beavatott 
Központban őrizték. Később, Kr. e. 625-626-ban Paszametik fáraó Ordoszba 
szállítatta a saka-szkítákkal.
„Amikor a medvés hegyek és az oroszlános sivatag birodalmába mentek 
kalandozásra, a fejdíszt is magukkal vitték. Az összeházasulandó fiatalok mindig 
ezen fejdísszel esküdtek örök hűséget. Mindig az a pár vitte magával Pintorba, 
Úrba, Urukba vagy Susára, akik legutóbb esküdtek a bogláros fejdísz alatt."
A tizenegyedik kő - 
a szavárd-magyarok tulajdona volt, Aracsilla kincseiből.
A tizenkettedik kő - 
sokáig az avar törzs tulajdonát képezte. A székely Zalán, akinek a legnagyobb 
leánya II. Mihály görög császár udvarába ment férjhez 821-ben a Piroska-köves 
hercegnői koronát magával vitte. De amikor Szent László leányának megkérték a 
kezét a görög császár fia részére, a keresztelőjén - mivel Bizáncban újból 
megkeresztelték - ajándékba kapta, ennek kapcsán ismét visszakerült a szent kő a 
Gilgames-koronába.
     
     
Ibolya kövét Agaba és a fősámáni dinasztiák révén hozta magával Buda, 
aki 435-től kezdve Budavár 
alsó-világát és a fősámáni palotát felépíttette.
Csaba köve, amit Kuszkó birodalma adott ajándékba, Atilla 
legkisebb fia, Csaba birtokába került 
453-ban, s azóta is a székelyek tulajdonában volt. Mindhárom követ Domonkos 
érsek juttatta a korona 
kincsestárába, amellyel a királyokat, majd később a magyar kisfejedelmi 
személyeket megkoronázták, illetve beavatták.
A Gilgames ajándékaként Arankához, 
Erzsébethez és Marihoz került köveket Madaj-asszony, 
Árpád, Gyula, és Kurszán nagyanyja hozta magával a Van-tó birodalmából és azokat 
a Gilgames eredetű koronába helyezték.
A Kr.e. 625-ben Karnakból elhozott kövek a Havaruti Nagyszala emlékeként 
kerültek átadásra Paszamatik egyiptomi fáraó igazságérzetéből, amelyeket aztán a 
saka-szkíták az uruki-mani keresztény egyháznak ajándékoztak. Innen a kövek Aracsilla,
Embavér, Abacil és Emese révén 
kerültek a Magyar Törzsszövetség tulajdonába.
A szavárd-magyarok kövét Dajka 
aranyműves hozta 
Vasvárra és adta ajándékba Lam hercegnek.
Piroska kövét Szent 
László lánya ajándékozta a 
bizánci császári udvarból édesapjának, aki a jelenlegi királyi koronát 
összeszereltette.
 Így 6 darab 24 hun 
törzsszövetségi és 6 darab magyar törzsszövetségi beszélő kő díszíti a Dajka 
aranyműves által összeszerelt királyi koronánkat.
A beavatás
Mint az a „beszélő, 
gondolatrezgésre hajlamos” elnevezésből 
is sejthető, a Szent Korona kövei nem akármilyen tulajdonságokkal rendelkeznek. 
A korona viselője (aki csakis beavatott lehetett) ugyanis telepatikus 
kapcsolatba került általuk a felső világ bizonyos szellemeivel. És 
hogy ez hogyan lehetséges?
Nos, a korona, illetve a 
beléépített szent kövek más bolygó-rendszerből, (vagy inkább rendszerekből) 
származnak, ezért azok egyfajta idő- vagy fluidszálas összeköttetésben állnak 
annak bizonyos magas szintű szellemi lényeivel. A fluidszálak az egész világot 
áthálózzák. Ez az időszál bennünket is folytonosan összeköt a Teremtőnkkel. A 
látók számára ez egy ezüstszínű, vékony szálnak látszik, melyet testen kívüli 
élmények során is lehet látni. Ezen keresztül kommunikálni is lehet, méghozzá a 
távolságtól függetlenül, és időkésedelem nélkül. Ezért ha valaki a koronát a 
fejére helyezi, akkor gyakorlatilag bizonyos kommunikációs csatorna nyílik meg a 
számára, melyen keresztül kapcsolatba kerül a másik végponttal, ahonnan fontos 
információkhoz juthat, mi több, egyfajta 
beavatást is kap. Ehhez 
azonban feltétlenül szükséges, hogy a korona viselője maga is magas fokú 
beavatott legyen, mivel csak akkor képes elviselni azt a magas 
rezgésszintet, ami ilyenkor keletkezik. 
Akadtak már néhányan a 
történelmünk során – főként, amikor éppen idegen kezekben volt az ereklyénk – 
akik játékból a fejükre próbálták azt. Nem véletlen - s ezt történelmi adatok 
igazolják - hogy ezen emberek többsége meghalt, de legalábbis megőrült tőle. A 
Habsburg dinasztia uralma idején ez még némelyik királyunkkal is előfordult, 
hisz ők még nem álltak megfelelő fejlettségi szinten egy ilyen erős beavatáshoz, 
s mivel nem bírták a magas rezgésszintet, bizony alaposan meghibbantak. Ilyen 
volt pl. II. Rudolf vagy V. Ferdinánd is. Olyan botrányosan meghülyültek, hogy 
szabályosan le kellett őket mondatni.
Pap Gábor kiválóan rámutat arra 
is, hogy a Korona tetején lévő kereszt egyfajta antenna szerepét 
tölti be, míg az alján lévő csüngők pedig a földelését. 
Ehhez tartozik még az is, hogy a beavatást kapó, és az azt végző személy – tehát 
a király és az esztergomi érsek – mindig speciális öltözékben volt ilyenkor. 
Maga az előkészítő szertartás is egy bonyodalmas procedúra volt, s annak volt 
egy titkos része, melynek során a királyt felszentelt vízzel fürdették le, majd 
szentelt olajokkal kenték be. A királyi öltözékhez tartozott a palást, egy pár 
kesztyű, valamint egy pár saru. Ezek mind aranyszövésűek voltak, azaz jó 
vezetők, hisz egyfajta védőöltözék szerepét 
kellett ellátniuk. A magyar király a beavatása során ugyanis óriási mennyiségű 
energiát kapott a Teremtőtől. 
Ez a magyarázata, hogy a magyar királyokat miért istenfiúi 
minőségben tűnteti fel számos 
forrás. Ezért tett Dajka pantokrátor-képet a korona tetejére, mert az ilyen 
koronaalak azt jelenti, hogy e fölött az uralkodó 
felett már csak az Isten áll, s 
ő – lévén, hogy maga is beavatott volt - ezzel tökéletesen tisztában volt. Éppen 
a fentiek miatt a szertartások megtartásának nagyon merev szabályai voltak. 
Hiszen a koronázást csak a Szent Koronával, csak az esztergomi érsek – aki maga 
is beavatott – által, csak Fehérváron és csakis bizonyos ünnepnapon, azaz 
bizonyos időpontban lehetett megtartani. Bármely feltétel hiánya estén a 
beavatás nem történhetett meg. Mivel pedig az energiák eloszlása sem térben, sem 
időben nem egyenlő, így teljesen érthető ez a kötöttség.
Tehát a beavatás legfőbb, sőt elengedhetetlen 
kellékei sokkal inkább ezek a beszélő kövek voltak, 
mintsem maguk a koronák. Amíg a Gilgames koronába voltak beépítve a kövek, addig 
mindenképpen azzal koronázták meg a beavatandó személyt (mint pl. Gilgames, 
Jézus, Romulus, Atilla esetében). Mikor már a másik, etruszk liliomos korona is 
a birtokunkban volt, a szertartást akkor is úgy végezték el, hogy a liliomos 
korona alatt a király fejére helyezték a Gilgames koronát is, hiszen akkor is a 
kövek nyitották meg a csatornát. Így koronázták meg Istvánt és először László 
királyunkat is. Majd mikor Dajka megalkotta a Szent Koronát, abba átkerültek a 
szent kövek is, ebből kifolyólag többé nem volt szükség többszörös szertartásra, 
vagy arra, hogy egyszerre két ereklyét is használjanak a beavatáshoz.
Információs kristályok
Sokak számára bizonyára túl 
hihetetlennek tűnik az, hogy egy „közönséges” kő ilyen tulajdonságokkal bírjon. 
Azok számára talán érdemes elgondolkodni azon, hogy a kristály bizony már 
manapság is ott található a tudományos fejlődés előterében. Tulajdonságainak 
köszönhetően megbújik minden modern számítógépben, elektronikus, 
telekommunikációs és tömegkommunikációs berendezésünkben. A kristályok olyan 
lények, akik rezgéseket képesek fogadni és küldeni, sőt komplikált 
elektromágneses hullámokat is, így az emberi gondolatokat és érzelmeket is. 
Gondolatainkkal be is lehet programozni a kristályokat. Bizonyos számítógépes 
segítséggel végzett kísérletek bebizonyították, hogy a kristályok képesek 
gondolatok és érzések megtartására és azok továbbküldésére.
Frank Dorland kristálykutató 
szerint a kristályoknak több olyan tulajdonsága is van, amelyeket ma még nem 
értünk és még számos nagy horderejű felfedezés várat magára ezzel kapcsolatban. 
Úgy látja, hogy a természetes kvarckristály képes visszatükrözni a saját tudati 
állapotunkat, tudatalatti, illetve tudattalan gondolatainkat a felszínre hozni, 
homályos intuíciókat gerjeszteni, és lehetővé tenni számunkra, hogy hozzáférjünk 
a távoli múlt elfeledett tudásához. Hite szerint a kvarckristály segíthet a 
gyógyításban is. Dorland szerint  „Miután a 
kristály állandó anyag, melyet sem az idő, sem a természetes kopás nem fenyeget, 
a kristályban tárolt adatok talán ezredévekre aktívak maradhatnak.”
Analógia
Az őslakos 
amerikaiak között él - és apáról fiúra száll - egy titkos tanítás. Eszerint a 
Földünk egy 12 
bolygóból álló kozmikus család egyik 
tagja. Ezek a planéták bár nem is egy naprendszerben vannak, azonban valamennyi 
hozzánk hasonló embereknek ad otthont. Ám ahány planéta, annyiféle fejlettségi 
szinten állnak a lakói, és ezek közül – s ez talán nem is meglepő – a Földünk a 
legfejletlenebb. Központi, vagyis legfejlettebb bolygójuk a Szíriusz-rendszer 
negyedik bolygója.
A többi bolygók mindegyike vette 
felgyülemlett tudását, és a világ keletkezéséről, az emberiség fejlődéséről 
szóló, valamint egyéb – az emberiség előrelépéséhez szükséges – információkat 
egy-egy kristálykoponyába, azaz egy-egy „holografikus számítógépbe” táplálta. 
Sőt létrehoztak egy 13. 
nagyobb kristályt is, ami 
pedig valamennyiük kollektív tudását tartalmazta, majd a Földre küldték azokat. 
Állítólag ennek köszönhető, hogy felépültek a legnagyobb civilizációink: Lemuria, 
Mu, Mieyhun (=Ataisz) és Atlantisz. 
A koponyák tudását a beavatottak arra 
használták fel, hogy nagy misztikus iskolákat hozzanak létre, majd szélesebb 
körben is terjesszék a tanokat. A kristályokat először az olmékok őrizték egy 
piramis belsejében, majd a majákhoz és az aztékokhoz került. A spanyol 
inkvizítoroknak azonban jobban fájt a foguk ezekre a kristályokra, mint az 
összes aranyra együttvéve, ezért az indián beavatottak elmenekítették, és a Föld 
különböző pontjaira vitték őket. 
A koponyáknak egészen addig távol kell lenniük 
egymástól, míg az emberiség el nem ér egy bizonyos fejlettségi szintet. Ha 
azonban egyszer odajutunk, akkor a kristályokat ismét összegyűjtik, s akkor 
valami fenomenális változás és előrelépés fog beállni a földi emberiség 
életében.

Ha figyelmesen összevetjük a 
koponyakristályok, illetve a koronakristályok történeteit, érdekes 
összefüggéseket vehetünk észre.
Az első, s talán legfontosabb, 
hogy valamennyi 
kristály a Földön kívülről származik. A koponyakristályok 12 különböző 
bolygóról származnak, a koronaköveket pedig Arvisura-Anyahita, azaz a magyarok 
Nagyboldogasszonya a Szíriusz-rendszerből hozta ide. Azonban a feljegyzések azt 
nem igazolják, hogy valóban mind ott is készültek. Az indián monda szerint 
ugyanis 12 planétából áll ez a bizonyos kozmikus csoport, s ezeknek van egy 
vezérbolygója, ami a Szíriusz-rendszer negyedik bolygója. Így meglehet, hogy 
mivel Anyahitáék éppen erről a központi helyről érkeztek hozzánk, előtte szintén 
különböző bolygókról gyűjtötték össze a köveket. Ezt látszik igazolni az is, 
hogy mindkét 
esetben 12-12 kristályról van szó. Tudjuk azonban, hogy a 
kristálykoponyák esetében létezik egy nagyobb, 13. kristály is (és itt egy másik 
analógiával állunk szemben, hisz Jézus tanítványai is 12-en voltak, illetve a 
13., mint legnagyobb tudással bíró, maga Jézus). 
Nos, a koronát kutató 
szakemberek elméletei között is találunk olyan állítást, miszerint a Szent 
Koronához szintén tartozott egykor egy nagyobb, 13. kő. Ez pedig valaha a 
jelenlegi kereszt helyén állt, tehát egy valóban központi helyen. Azt a 
vizsgálatok egyértelműen kimutatták, hogy a jelenlegi kereszt nem eredeti 
ráhelyezéssel, hanem csak később került föl, lévén a foglalat jóval bővebb. 
Egyes látó emberek véleménye szerint valóban egy nagy szent kő volt a helyén, 
azonban bizonyos okok miatt azt levették onnan, s visszajuttatták a 
Szíriusz-rendszerbe. Hogy pontosan miért, azt nem tudni, de talán hamarosan 
elérkezik majd az idő, amikor – a 13 kristálykoponya összeállásához hasonlóan – 
a 13 szent kő is egybegyűlik a magyar Szent Koronán, s ekkor talán valóban egy 
új korszak veszi majd kezdetét számunkra.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése