2012. október 27., szombat

Csak egy Anya?


"Az anyaság nem számít foglalkozásnak, a háztartásbeli a megfelelő szó!?"

Csak egy Anya?

 Ismeretlen szerző

 

"Egy nőtől, aki éppen a jogosítványát akarta megújítani a megyei hivatalban

a hivatalnok hölgy megkérdezte, hogy mi a foglalkozása.

A nő hezitált, nem igazán tudta, hogyan határozza meg a munkáját.

...-Úgy értem -magyarázta a hivatalnok- van munkája, vagy csak ...?

-Persze, hogy van munkám,"- csattant fel a nő,

Anya vagyok."

-Az anyaság nem számít foglalkozásnak, a háztartásbeli a megfelelő szó!"- hangsúlyozta a hivatalnok.

Egészen addig a napig nem is jutott eszembe a történet, amíg egyszercsak

ugyanebbe a szituációba nem kerültem a polgármesteri hivatalban.

A hivatalnok láthatóan egy karrierista hölgy volt, kiegyensúlyozott,

hatékony és megszállottja az olyan fontosnak hangzó címeknek, mint:

"Hivatali Vallató" vagy ''Városi Nyilvántartó".

-'Mi a foglalkozása? "-kérdezte.

Mi késztetett rá, hogy ezt válaszoljam, nem tudom, csak úgy kibuktak belőlem a szavak.

-Tudományos munkatárs vagyok a gyermekfejlődés és emberi kapcsolatok területén.''

A hivatalnok megdermedt, a golyóstoll megállt a kezében és úgy nézett rám, mint aki rosszul hall.

Megismételtem lassan, kihangsúlyozva a fontos szavakat.

Majd csodálattal néztem, amint a kijelentésemet fekete nyomtatott betűkkel a hivatalos nyomtatványra írta.

-Megkérdezhetem, "-kezdte a hivatalnok érdeklődéssel-

Pontosan mit csinál ezen a területen?"

Hűvösen, minden izgatottság nélkül a hangomban, hallottam magam válaszolni:

-Továbbképző kutatómunkát végzek, (amit nem laboratóriumban és terepen), - általában úgy mondom a házban és a házon kívül.

A főnökömnek dolgozom, az Úrnak elsősorban, aztán az egész családnak, ...szereztem már négy elismerést (mind lány).

Természetesen ez a munka az egyik legelhivatottabb a földön, és gyakran napi 14 órát dolgozom (a 24 közelebb áll a valósághoz).

A munkám több kihívást tartogat, mint a legtöbb átlagos karrier és az elismerés sokkal kielégítőbb, mint pusztán a pénz.'

A hivatalnok egyre növekvő elismeréssel töltötte ki a nyomtatványomat, felállt és személyesen kísért az ajtóhoz.

Amint otthon ráhajtottam a kocsifelhajtónkra, a csodálatos új karrieremben elmerülve, szaladtak elém a laborasszisztenseim : 13, 7 és 3 évesek.

Az emeletről hallottam a gyermekfejlődési programunk új kísérleti modelljét

(6 hónapos kisbabánkat), amint egy új hangmintát tesztelt.

Úgy éreztem, csapást mértem a bürokráciára!

Úgy tűntem fel előttük, mint aki sokkal előkelőbb és nélkülözhetetlenebb

az emberiség számára, mint "csak egy Anya''.

Anyaság!

Micsoda nagyszerű karrier!

Különösen, ha egy cím is van az ajtón.

Akkor a Nagymamák

Vezető tudományos munkatársak a gyermekfejlődés és emberi kapcsolatok területén ,

és a Dédnagymamák

Ügyvezető tudományos munkatársak?

És a nagynénik

Tudományos munkatárs-helyettesek?

Szerintem .... Igen!

3 megjegyzés:

  1. Nagyon nagyon szíven talált ez a bejegyzés!Nagyon meghatódtam!Már többször éreztem, hogy igen anya vagyok, ez a hivatásom, de ezzel a bejegyzéssel most egy olyan felismerést, egy megvilágosodást hoztál el a számomra, ami totálisan teljesen betalált, a szívem legmélyében éreztem, hogy igen egyek vagyunk!Anyák vagyunk!Nagyon köszönöm ezt a felismerést, a megvilágosodást, hogy anyának lenni jó!Hatalmas életfeladat!
    Ezer hála annak az anyukának akitől ez származik, és neked, hogy megosztottad velünk!

    Egy 4 gyermekes anyuka.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Engem is meghatott ez az írás. Ezért tettem föl, gondoltam sok nő olvassa ezt a blogot.. Nekem is három gyermekem van, bár már felnőttek.
    Örülök, hogy ilyen csodás élményt tudott okozni neked az ismeretlen szerző nagyszerű írása.

    VálaszTörlés